Next Step - steg 4

Välkommen att engegera dig i Lifecenter. Du är skapad att för att göra livet tillsammans med andra. När du tjänar med dina förmågor, gåvor och talanger blir inte bara andra välsignade, utan du också!

Alla människor är skapade av Gud och kan göra skillnad i världen. “Ingen kan göra allt, men alla kan göra något”. Vi vill hjälpa dig att hitta din plats att tjäna på bästa sätt genom det Gud gett dig.

Gud utrustar oss alla genom den helige Ande med både naturliga förmågor och med andliga gåvor. En vanlig missuppfattning är att det kristna livet bara handlar om att uppföra sig korrekt. Det kristna livet handlar främst om att låta sig formas av Gud. Bibeln beskriver att vi blir mer lika Jesus ju mer vi lär känna Honom. ”Man blir som man umgås” stämmer bra in sammanhanget.

Gud hjälper oss hitta vårt syfte genom att vi får den helige Ande som gåva. Guds egen närvaro i oss hjälper oss att formas.
Det sker främst på två sätt:
1. När vi tar emot Jesus kommer våra andliga gåvor till rätt användning. Våra gåvor och talanger ger Gud oss för att nå världen med evangelium och bygga hans kyrka.
2. Gud formar vår karaktär när vi lever med honom. Han skärper och stärker bra karaktärsdrag i oss och reducerar mindre önskade sidor, det kallas för Andens Frukt.

Ur Biblen:
”Hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar som Gud har förberett för att vi ska vandra i dem.”
Efesiebrevet 2:10

”Vi har olika gåvor alltefter den nåd som vi har fått.”
Romarbrevet 12:6

Vi erbjuder dig att göra ett gåvoupptäckartest, där upptäcker du mer det du är bra på, vilka som är dina styrkor.

Vissa av gåvorna fungerar livet igenom, men många av gåvorna har sin rätta plats i kyrkan, den gemenskap som Jesus bygger och som är hans kropp och redskap
på jorden. Vi är Jesu händer och fötter.

Om du vill göra testet går du in på www.gifttest.com och fullföljer instruktionerna. Bra tips för ett så tydligt resultat som möjligt:
1. Svara ärligt
2. Första svaret du tänker på är förmodligen korrekt.

Ta med dig resultatet till vår Welcome Lounge, i samband med en gudstjänst så kan vi tala med varandra om passande team.

Lifecenter Church - våra värderingar:
Christ is the center – Jesus är navet för allt vi säger och gör. Från Jesus kommer all motivationskraft.
People is our Passion – Alla människor är älskade och värdefulla. Vi vill inte bara betjäna oss själva utan också andra.
Grow to go – Vi vill utvecklas vidare och alla kan göra något för att tjäna ett större syfte. Risker och misstag är en förutsättning för att lyckas.

Lifecenters värderingar finns för att bevara kyrkan som en trygg plats för alla. En plats där man kan få upptäcka och utvecklas i sin personlighet och i sina gåvor tillsammans med andra.

Tack för att du har tagit dig tid att genomföra denna
kurs och varmt välkommen att ta ditt nästa steg.